Julhandeln slår rekord år efter år. Enligt siffror från Svensk Handel köpte svenskarna under 2018 julklappar för rekordbeloppet 21 miljarder kronor. Samtidigt ökar medvetenheten om konsumtionens baksidor – fyra av fem svenskar anser att de ”spenderar för mycket tid och energi på konsumtion”.
I samarbete med Naturskyddsföreningen tog vi fram en gåvokampanj som kretsade kring medlemmarnas önskningar, förutsatt att man tänker lite längre än just på klapparna under granen.
![](https://spektradesign.se/wp-content/uploads//2020/06/kaj-1000x1000.jpg)
Resultatet? Naturskyddsföreningens bästa julkampanj hitintills sett till rena intäkter.
Kund: Naturskyddsföreningen
Leverabler: Annonser, filmer i sociala medier och på rörliga stortavlor, kampanjwebb.
![](https://spektradesign.se/wp-content/uploads/2020/06/sverigesnatur.jpg)
![](https://spektradesign.se/wp-content/uploads/2020/06/nsf_julkampanj_mobiler_-2500x1667.jpg)