En övergripande grafisk identitet med manual och en uppsättning ikoner för Sveriges flerspråkliga officiella kanaler.
Svenska institutet är en statlig myndighet med uppgift att bygga relationer och skapa förtroende för Sverige i världen bland annat genom att berätta om Sverige i sociala medier.
Vår leverans
- Grafisk identitet
- Manual
- Ikoner
- Art direction
- Illustration
![Spektra Sweden Riktlinjer Överblick](https://spektradesign.se/wp-content/uploads/2022/09/spektra_sweden_riktlinjer_01-scaled.jpg)
Förutom mallar för sociala medier, sammanfattades arbetet också i ett riktlinjes-dokument som pedagogiskt förklarade sociala medier-mallarnas uppbyggnad, och med instruktioner om hur de bäst används.
![](https://spektradesign.se/wp-content/uploads/2022/09/spektra_sweden_riktlinjer_04-scaled.jpg)
![](https://spektradesign.se/wp-content/uploads/2022/09/spektra_sweden_riktlinjer_05-scaled.jpg)
![](https://spektradesign.se/wp-content/uploads/2022/09/spektra_sweden_illustrationer.jpg)
![](https://spektradesign.se/wp-content/uploads/2022/09/sammanstallning_ikoner_dark_dawn_blue-scaled.jpg)
I uppdraget ingick att ytterligare utveckla Sveriges visuella identitet gällande manér och riktlinjer för illustrationer, infografik, ikoner/piktogram och GIF-stickers. Bland annat togs en uppsättning piktogram fram, att användas på sociala medier, samt i Sverige-kommunikationen i stort.