Kragh Berglund
Med himlen som tak
Kragh Berglund är kreativa landskapsarkitekter med bas i skandinavisk design och med fokus på hållbarhet och med människan i centrum. De startade 2003 och idag finns kontor i Köpenhamn, Stockholm, Oslo och Peking.
Kund | Kragh Berglund |
Period | 2023– |
Tjänster | Visuell identitet Logotyp Webbplats Kommunikationsplattform PR-plan Illustrativa symboler Mallar för sociala medier Skyltar och rumslig gestaltning |
Bakgrund
Kragh Berglund befinner sig i en expansiv fas och såg behovet av att genomlysa och förflytta varumärket och utveckla sin visuella identitet, sin webbplats och övrig kommunikation. Det fanns en stark önskan om att nå nya samarbetspartners, attrahera nya medarbetare men också att nå ut i debatten och vara en del av akademin.
Design
Grunden i identiteten lyfter fram projektfoto som det främsta mediet för att visa Kragh Berglunds arbete. Bilderna ramas in av en centrerad, modernistisk typografi som utstrålar professionalism utan att överrösta den kreativitet som framhävs i motiven.
Sett från ovan delar Kragh Berglunds landskapsarkitektur in miljön i geometriska ytor med olika texturer som gräs, stenbeläggning och grusgångar. Som en kontrast till den rena typografin skapade vi en logotyp och grafiska element inspirerade av deras eget formspråk. Dessa element kan varieras och användas som mönster eller illustrationer och tillför ett lekfullt lager som lyfter fram de mer konceptuella och konstnärliga aspekterna av deras kreativitet.
Samspelet mellan den strukturerade, fotografibaserade presentationen och den kreativa grafiska modulariteten skapar ett visuellt språk som speglar Kragh Berglunds förmåga att förena kreativitet, konstnärlighet och professionell kompetens.
Webbplats
Kraghberglund.se använder centrerade rubriker och fokuserar på det fotografiska material som redovisar Kragh Berglunds arbete.
Se hela webbplatsen på www.kragh-berglund.com
Bildmaterial och illustration
Omslag på trycksaker kan vara fotografiska eller illustrativa. De grafiska symbolerna kan användas på olika sätt beroende på vilket bildmaterial som finns att tillgå. För sociala medier fungerar den grafiska verktygslådan på samma sätt.